Pondělí, 25. listopadu 2024.

Archív fóra: 2010–2014 - příspěvky: 241-260

Aktuální fórum

Zobraz zprávy:
1-20   21-40   41-60   61-80   81-100   101-120   121-140   141-160   161-180   181-200   201-220   221-240   241-260   261-280   281-300   301-320   321-340   341-360  

euklides   (24.01.2011 20:24:42)
Zdravím!!
je dany čtverec ABCD a bod X na jeho straně BC. Kolik procent z obsahu čtverce ABCD tvoří obsah trojúhelníku ABX, pokud obvod trojúhelníku ABX je roven 75% obvodu čtverce ABCD?
Honza   (17.01.2011 21:50:34)
Píšete sem: „Potřeboval bych vypočítat...“, a co jako??? Já bych toho potřeboval! Slušně požádejte, pokud nevíte, a napište aspoň část výpočtu kam jste se dostali. Jestli jste vůbec počítat nezačli, tak sem ani nepište. Kouknout na příklad, říct to nevím a napsat sem zadání umí hodně lidí. O to méně se jich potom bude snažit Vám pomoct. Tak si rozmyslete, jestli je problém opravdu v tom příkladu, nebo jen ve Vaší lenosti! Doufám, že se tady už žádné „potřebuju“ bez projevené snahy nevyskytne.
Rons   (16.01.2011 15:43:14)
Zdravím Vás majstri, potreboval by som vypočítať nasledovné príklady. Za vyriešenie zaplatím. ICQ: 298343065

http://www.ronynko.szm.sk/Num - ericke.jpg
http://www.ronynko.szm.sk/ODR.jpg -
x   (15.01.2011 09:41:25)
Zdravím, chtěla bych vás poprosit o pomoc s příkladem. Vážně mě na jeho řešení nic nenapadá. Příklad: V prostoru, který je ve tvaru rovnoramenného pravoúhlého trojúhelníku s odvěsnou 10cm je rozmíštěno: 5 žlutých puntíkům, 3x tolik zelených puntíků (15), 5x tolik modrých puntíků (25) a 5 červených puntíků. Dokažte, že při libovolném rozmíštění puntíků exisuje trojúhelník s obsahem 2cm2, takový že obsahuje buď 3 puntíky jedné barvy nebo puntíky alespoň dvou různých barev.

Děkuji za případnou pomoc.
Tom   (14.01.2011 18:03:15)
Ahoj,
můžete mi pls někdo poradit.

Metodou momentů odhadněte parametry binomického rozdělení,
t. j. rozdělení s pravděpodobnostní funkcí P(X=x)=(n nad x)(p^x)(1-p)^2n
Mirek   (9.01.2011 21:59:45)
Ahoj potřebuju poradit s úlohou Z5–I–5 na odkaze http://old.2zskadan.cz/predmety/matematika/index.php?page=ol - ympiada/olympiada.php
Díky - mockrát
Roman   (9.01.2011 11:21:24)
Mimochodem text k zadání je na
http://jcmf.vsb.cz/mo/mo60/Z9_60d.pdf
Roman   (9.01.2011 11:18:38)
Dobrý den, nemohu si poradit s příkladem
MO 60 rocnik Z9-1-2 (L.Šimunek) Mohl by mi někdo poradit jak mám dojít ke správnému řešení.Případné odpovědi zasílejte na sikora2@seznam.cz ,DĚKUJI MNOHOKRÁT.
Adelka   (3.01.2011 20:07:19)
log(y+3)-log(y-2,5)=1-log(y-3)
Katka   (31.12.2010 14:52:06)
Ahoj,
prosím o vyřešení zda-li je funkce sudá nebo lichá
y= ln (1+x^2)

Díky moc

Odpověď:
funkce je sudá, protože platí f(-x)=f(x), více zde
Katka   (31.12.2010 10:40:37)
Ahoj, potřebuju vyřešit jednu slovní úlohu.
Knihkupec prodal v pondělí 8 stejných (starších) knih.
V úterý prodával staré i nové knihy.
Ve středu prodal 6 nových knih.
Tržby v jednotlivé dny činily 590 Kč, 720 Kč a 840 Kč, částky jsou ovšem zpřeházené.
Kolik stála nová kniha, kolik stará? kolik starých a nových knih prodal v úterý?
Mikeš   (16.12.2010 19:55:23)
Dobrý den,
potřeboval bych pomoct s tímto příkladem : Z8 - I-2

http://cgi.math.muni.cz/~rvmo/Z/60/Z60zad.pdf

všechny - ost. příklady mám vypočítané, jenom tento mi schází. Pokud se Vám povede ho vypočíta, budu strašně rád a moc mi to pomůže. Díky moc. Michal PS : výsledky a výpočty můžete posílat na yngen@seznam.cz
Su   (13.12.2010 17:03:39)
Dokažte, že výrazy 23x + y, 19x + 3y jsou dělitelné číslem 50 pro stejné dvojice přirozených čísel x, y.
Nějak jsem se sekl, můžete mi pomoct?
Petra   (11.12.2010 19:29:10)
Mám vypočítat průběh funkce, nedaří se mi dopočítat se derivace, vychází nehezká čísla, a tím pádem nemůžu jít dál.
Průběh funkce:
Y=( 1/1+x) – (10 /3x2) +( 1/ 1-x)
Děkuji.
Petra   (7.12.2010 11:18:23)
2) jsou dány dvě funkce:
g: y=x/b b=-1
h : y= ln(a.x) a=-2

Mám vypočítat složenou funkci f: y = g[h(x)]
Prosím spěchá.

Václav   (5.12.2010 22:22:19)
číslo x je 5-místné pokud ho necháme tak je dělitelné 6. pokud škrtneme 1 číslici tak je dělitelné 2, druhou číslici :2, třetí číslici : 3, čtvrtou čísl :4, pátou číslici :5 Děkuji předem ( myslel jsem, že musím nějak sečíst to 2.3.4.5.6 ale tohle byl asi omyl.....) a ještě jednou: Pokud aspon necim pomuzete budu vam moc moc moc děkovat :) ( domácí úkol :D)

*nebo tupě hledat ?
Lukáš   (1.12.2010 18:21:58)
Dobrý den mohl by mi někdo pomoct s průběhem funkce y=x/lnx ?

V zadání máme těchto 9 bodů...

1. Určíme D(f),
2. Vyšetříme, zda f je sudá, lichá, periodická,
3. Určíme jednostranné limity v bodech nespojitosti, případně v krajních bodech definičních intervalů,
4. Najdeme asymptoty,
5. Stanovíme průsečíky s osami,
6. Určíme intervaly monotónnosti a stacionární body (pomocí f ′(x)),
7. Určíme body, v nichž nastávají LE,
8. Stanovíme inflexní body a intervaly, kde je funkce konkávní či konvexní,
9. Nakreslíme graf.

Už jsem s tím naprosto v koncích. :-( Děkuji předem za pomoc.
Tomáš   (30.11.2010 21:20:12)
potreboval bych vyresit tento průbeh funkce:(((x^2)-4)*(e^(-(x))))
bimbo34   (30.11.2010 18:58:35)
potreboval by som pomoct s takymto zadanim:
Ortogonalizácia postupnosti polynómov 1,x,x^2... na intervale <0;Infinite) vzhľadom na skalárny súčin súvahou w(x)=e^(-x) t.j.
(f,g)=Integrate[w(x)f(x)g(x), {x, 0, Infinity}]
Fourierov rad vzhľadom na Laguerrove polynómy.
alebo aspon nejako naznacit riesenie. dakujem vrelo
Jana   (29.11.2010 18:26:56)
Vaše texty mi velmi pomohly k doučování bakalářské matematiky, když sama mám jen střední školu. S díky--

Zobraz zprávy:
1-20   21-40   41-60   61-80   81-100   101-120   121-140   141-160   161-180   181-200   201-220   221-240   241-260   261-280   281-300   301-320   321-340   341-360  

Archív fóra: do 2006, archiv rok 2007, archiv rok 2008, archiv rok 2009 archiv roky 2010–2014

Aktuální fórum


Cifrikova matematika - Archív fóra: 2010–2014 - příspěvky: 241-260
© Cifrik C., 2001–2014
Zpět na menu

Banner poskytovatele internetového prostoru:

Reklamní odkazy: PIKOMAT v Praze  |  Specialista na Posázaví

Citát: Hluboce si vážím matematiky, neboť ti, kdož jsou obeznámení, v ní vidí prostředek k chápání všeho existujícího. (Bháskara)